زمان جاری : یکشنبه 10 تیر 1403 - 11:01 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 809
نویسنده پیام
milad
آنلاین

ارسال‌ها : 27
عضویت: 24 /2 /1393
تشکرها : 13
تشکر شده : 28
افزایش 10 میلیار تومانی بودجه ویژه شهرک های صنعتی همدان
مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی استان همدان از اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری ویژه شرکت شهرک های صنعتی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، \"کیوان گردان\" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته شش میلیارد تومان اعتبار برای شرکت شهرکهای صنعتی همدان مصوب شد که از این اعتبار مصوب تنها یک میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص یافت.

وی افزود: در سال جاری با وجود کاهش 33 درصدی بودجه دولت اختصاص اعتبار به 10 میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از تدبیر مناسب دولت است.

گردان به سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور به همدان اشاره و اظهار کرد: سفر سید \"محمد علی ابریشمی\" برای همدان خیر و برکت به همراه داشت، چرا که در این سفر 2.5 میلیارد تومان برای امور شهرکها اختصاص یافت، همچنین احتمال دارد طی ماه جاری به همدان سفر کند.

وی با بیان این مطلب که احداث شهرک فناوری به عنوان یک پشتوانه برای صنعتگران است، افزود: وجود شهرک فناوری به ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت کمک ویژه کرده و به این ترتیب سطح دانش واحدهای تولیدی ارتقاء مییابد.

گردان تصریح کرد: همزمان با راهاندازی فاز اول شهرک فناوری عملیات اجرایی فاز دوم نیز به مناسبت هفته دولت انجام میشود.

وی ادامه داد: در کل کشور احداث هفت شهرک فناوری در کلانشهرهای کشور به تصویب رسیده که یکی از آنها سهم همدان بوده و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.

28 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در همدان وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان 28 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که از این تعداد 20 مورد در حال حاضر به بهرهبرداری رسیده و هشت مورد نیز در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: اغلب 20 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان دارای امتیازات آب، برق، گاز و سایر خدمات هستند. همچنین تمامی شهرکها از امکانات زیربنایی بهرهمند هستند.

وی به وضعیت شهرکهای صنعتی استان طی سالهای گذشته اشاره و اظهار کرد: طی سالهای گذشته روند شهرکها مطلوب نبود که به این ترتیب یکی از اولویتهای شرکت شهرکهای صنعتی احیاء واحدهای رو به تعطیل و تعطیل است، همچنین در این راستا زمینههای سخت افزاری از جمله مباحث زیربنایی و تامین خدمات در دستور کار شرکت قرار دارد.

گردان ادامه داد: برای امور نرمافزاری برنامههای مختلفی برای مدیران واحدها برگزار کردیم که از این میتوان به برگزاری شرکت در نمایشگاههای امارات، اربیل و دبی اشاره کرد.

وی در خصوص خوشههای صنعتی، افزود: صنایع کوچک باید در ایجاد هم افزایی در کنار یکدیگر کار کنند، چرا که کنار هم بودن آنها بسیار مهم بوده و میتواند نقش بسزایی در پیشرفت استان ایفا کند.

وی گفت: به عنوان مثال مبل و منبت مبلمان ملایر به عنوان یک خوشه صنعتی محسوب میشود که یک قسمت رویه کوبی، قسمت دیگر رنگآمیزی و بخشی دیگر نیز منبتکاری است که تلفیق این سه عامل منجر به تولید محصولی با کیفیت و مطلوبتر میشود.

از صنایع کوچک استان حمایت میکنیم

گردان بر تقویت واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا ضمن حمایت از واحدهای صنعتی فعال، واحدهایی که جزء صنایع کوچک هستند و توان کمی دارند مورد حمایت بیشتر قرار گیرند و شرایط برای آنها مهیا شود.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال حمایت از واحدهای صنعتی خرد و کلان بوده و برنامههای مختلفی برای آنها در نظر دارد که هیچ یک از برنامهها در حد شعار و حرف باقی نخواهد ماند، چرا که افراد با تجربهای در راس امور قرار دارند.

گردان خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستانهای استان همدان شهرک صنعتی وجود دارد و تنها فامنین از داشتن شهرک صنعتی محروم بود که در حال حاضر مهیای جذب سرمایهگذار است.

هر گونه تعطیلی واحدهای تولیدی در فضای بینالمللی جبرانناپذیر است

وی به صادرات کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: برخی واحدها در فضای بینالمللی از جایگاه ویژهای برخوردار هستند و تولیداتشان به خارج از کشور صادر میشود، بنابراین هر گونه تعطیلی واحد تولیدی در فضای بینالمللی جبرانناپذیر بوده و شرکت شهرک صنعتی از واحدها حمایت میکند و دیگر واحدهایی را که در فضای بینالمللی رقابت نکردهاند آماده میکند تا توان رقابت داشته باشند.

گردان به آسفالت شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: آسفالت خیابانها و معابر شهرکها و نواحی صنعتی یکی از اصلیترین دغدغههای صنعتگران استان بود که این مورد با جدیت پیگیری و در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال جاری تمامی شهرکهای صنعتی استان آسفالت خواهند شد.

وی به وضعیت تصفیه خانههای شهرکهای صنعتی همدان اشاره و اظهار کرد: استان همدان رتبه چهارم کشوری را در سال گذشته از نظر دارا بودن سیستم تصفیه فاضلاب در شهرکهای صنعتی به خود اختصاص داده است. همچنین عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی بوعلی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی همدان در خصوص احداث اولین شهرک صنفی کشور واقع در شهرک صنعتی بوعلی دو گفت: در آیندهای نزدیک شاهد استقرار بنکداران استان در این شهرک خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که در شرایط اقتصادی موجود باید شرایط کار و تولید را بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری فراهم کنیم، گفت: در استان همدان در امور زیست محیطی سختگیری میشود، به گونهای که برخی استانها طرحهای مشترک داشته و تاییدیه زیست محیطی گرفتهاند اما همان طرح مورد نظر در استان همدان به علت عدم دریافت تاییدیه زیست محیطی قفل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی همدان در تلاش است تا ضمن حفاظت از محیط زیست موجبات اشتغال و تولیدات را فراهم کند.
پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 19:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :